طلاق توافقی

وکیل طلاق توافقی در مشهد به همراه مشاوره رایگان طلاق

طلاق توافقی جزو مواردی است که ممکن است افراد دنبال آن باشند. با افزایش اختلافات بین زوجین که افزایش پرونده‌های حقوقی را به دنبال دارد، معمولاً طرفین دعوا به طلاق توافقی رضایت می‌دهند، اما ممکن است با مشکلات زیادی در خصوص روند دادرسی رسیدگی به دعاوی مواجه شوند. طلاق توافقی یکی از سریع ترین روش طلاق برای جدا شدن زوج ها از یکدیگر است.

در تمامی مراحل طلاق توافقی زوجین باید یک وکیل مجرب را برای خود انتخاب کنند تا مشکلات کمتری در روند پرونده داشته باشند، چنانچه شما در شهر مشهد با این مشکلات مواجه شدید میتوانید از یک وکیل طلاق توافقی در مشهد راهنمایی بگیرید.

طلاق توافقی چیست؟

طلاق توافقی به طلاقی گفته می‌شود که طرفین دعوا بنا به دلایلی، با تفاهم از یکدیگر جدا می‌شوند. این توافق می‌تواند درباره مهريه، نفقه، جهیزيه، حضانت و ملاقات فرزند باشد و از نظر دادگاه قابل قبول خواهد بود. به عنوان مثال  طبق توافق طرفین، زن کل یا بخشی از مهريه خود را در برابر طلاق میبخشد يا کل آن را دريافت می‌کند. طلاق توافقی برای زوجینی که قصد طلاق دارند مزایایی دارد.  به عنوان مثال در طلاق، مراجعه به دادگاه ضروری است، اما روند طلاق توافقی در اکثر موارد سریعتر از طلاق عادی است و با داشتن وکیل این کار برای شما راحت و سریع خواهد بود.

طلاق توافقی چه شرایطی دارد؟

اخیرا شرایط طلاق توافقی متفاوت شده است. زوجین بعد از درخواست برای طلاق و ثبت اطلاعات خود در سامانه تصمیم طلاق، لازم است به مرکز مشاوره خانواده مراجعه کنند. پس از دریافت مشاوره اگر از درخواست خود منصرف نشدند، گواهی عدم سازش را دریافت و به دادگاه ارجاع داده می‌شوند. در طلاق توافقی در صورت عدم حضور هر یک از طرفین در دفتر رسمی طلاق، گواهی عدم امکان سازش پس از سه ماه از تاریخ ابلاغ باطل شده و اثر خود را از دست می‌دهد.

شرایط طلاق توافقی تا حدودی مشابه سایر روش های طلاق است و تفاوت آن در این است که جهت ثبت درخواست طلاق در دفاتر الکترونیکی قضایی، لازم است هر دو طرف در دفتر خدمات قضایی حاضر شوند. در این صورت درخواست طلاق توافقی با نظر طرفین صورت می‌پذیرد، اما در سایر روش های طلاق، برای ثبت درخواست حضور یک نفر از زوجین در دفتر خدمات قضایی کافی است.

در طلاق توافقی لازم است حقوق زن محفوظ باشد، جز در مواردی که زن نسبت به عدم دریافت حقوق خود راضی باشد. ممکن است افراد تصور کنند طلاق توافقی با بخشش مهریه از سوی زوجه همراه است، اما در حقیقت این مسئله صحیح نیست، زیرا شرط اصلی در طلاق،  توافق دو طرف درباره مسائل مختلف مانند حضانت فرزند، مهریه و … است.

یکی دیگر از شرایط طلاق توافقی ارائه گواهی عدم بارداری از سوی زن است. ارائه این گواهی در مراحل نهایی طلاق و قبل از صدور رای طلاق توافقی از سوی دادگاه، الزامی است.

طلاق توافقی در مشهد

سایت ثبت نام طلاق توافقی در مشهد

برای ثبت درخواست طلاق توافقی لازم است به سامانه تصمیم بهزیستی به آدرس  ( سایت جامع طلاق ) مراجعه و اطلاعات خود را وارد نمایید.

شرایط مخصوص طلاق توافقی

پیش‌تر به شرایط طلاق توافقی پرداختیم. در طلاق توافقی مراجعه به مشاوره و ارائه گواهی عدم سازش ضروری است. همچنین لازم است طرفین بر سر مهریه، نفقه، حضانت فرزندان و… به توافق برسند.

مراحل طلاق توافقی در مشهد

بر اساس قانون حمایت از خانواده، تمامی موارد طلاق به جز طلاق توافقی لازم است از سوی دادگاه به داوری ارجاع داده شوند.مراحل طلاق توافقی شامل موارد زیر است:

مرحله اول طلاق توافقی: مراجعه اجباری به مشاوره

برای بررسی درخواست طلاق زوجین در دادگاه، لازم است نامه عدم انصراف از طلاق توسط مشاوره صادر و به دادگاه ارائه شود. در اولین مرحله از طلاق توافقی، زوجین باید در سامانه تصمیم طلاق ثبت نام و نوبت مشاوره خود را از این طریق تعیین کنند.

مشورت با وکیل حرفه‌ای و کاربلد، فرآیند طلاق را سرعت می‌بخشد. اگر خواستار عدم مراجعه به مشاوره و اخذ حکم طلاق در کمترین زمان ممکن هستید می‌توانید با وکیل آگاه تماس بگیرید. ۰۹۱۵۵۸۰۲۳۵۳

مرحله دوم طلاق توافقی: ثبت درخواست طلاق

در این مرحله، طرفین باید درخواست طلاق  توافقی را از طریق دفاتر خدمات الکترونیک قضایی ثبت نمایند. پس از ثبت درخواست، دفاتر الکترونیکی با توجه به محل سکونت زوجین، درخواست طلاق را به یکی از دادگاه‌های نزدیک محل سکونت ارجاع داده تا سایر مراحل طلاق توافقی از طریق دادگاه صورت بگیرد.

مرحله سوم طلاق توافقی: تعیین وقت دادگاه و مشاوره زوجین در دادگاه

پس از ارائه درخواست طلاق به دادگاه، زوجین باید منتظر تعیین وقت دادگاه بمانند و با مشخص شدن زمان رسیدگی، باید در دادگاه حاضر شوند، لازم است آن ها در مورد مسائل مختلف از جمله  مهریه، نفقه زوجه، حضانت فرزند، نحوه ملاقات با فرزند، جهیزیه و…  با یکدیگر به توافق برسند. در نهایت توافقنامه طرفین توسط مشاور خانواده در دادگاه تکمیل و با امضا طرفین، گواهی عدم سازش صادر می‌شود.

مرحله چهارم طلاق توافقی: حضور در دفترخانه و اجرای طلاق

پس از صدور رای طلاق توافقی توسط دادگاه، زوجین باید به دفاتر ثبت طلاق مراجعه تا صیغه طلاق جاری شود.  در طلاق توافقی از زمان صدور رای دادگاه، سه ماه فرصت است تا طرفین جهت اجرای صیغه طلاق و ثبت آن اقدام نمایند، در غیر این صورت رای دادگاه منقضی می‌شود. ذکر این نکته ضروری است در طلاق توافقی باید زوجین در دفترخانه حاضر شوند تا طلاق ثبت گردد. در صورت عدم حضور هر یک از آن‌ها در دفترخانه، طلاق توافقی انجام نخواهد شد.

طلاق توافقی و جهیزیه

مراحل طلاق توافقی بدون وکیل

مراحل طلاق توافقی چه با وکیل و بدون وکیل شبیه هم است، اما بهتر است برای انجام این کار از یک وکیل خبره کمک گرفته شود، زیرا وکیل با همه امور آشنا است و بهتر می‌تواند افراد را راهنمایی کند. همچنین استفاده از وکیل باعث می‌شود افراد در زمان کمتری طلاق خود را ثبت کنند.

مدت زمان لازم برای طلاق توافقی

طلاق توافقی نسبت به سایر دعاوی در زمان کمتری انجام می‌شود. با این وجود براساس مصوبات سال ۹۷، حضور در جلسات مشاوره خانواده و دریافت گواهی عدم انصراف از طلاق اجباری است. این روند باعث طولانی‌تر شدن فرآیند طلاق توافقی می‌شود. بنابراین با سپری کردن جلسات مشاوره و دریافت وقت دادگاه، می ‌توانید رای طلاق توافقی را در طول سه ماه دریافت کنید.

طلاق توافقی در مشهد چقدر زمان می‌برد؟

در صورتی که خواستار دریافت حکم طلاق توافقی در کمتر از ۳ هفته بدون نیاز به حضور در جلسات مشاوره هستید، می توانید با وکیل آگاه که یک وکیل طلاق توافقی در مشهد است تماس بگیرید. ۰۹۱۵۵۸۰۲۳۵۳

لازم است بدانید در طلاق توافقی برخلاف سایر روش های طلاق حق تجدید نظر خواهی و فرجام خواهی وجود ندارد، به همین دلیل زوجین می‎توانند بلافاصله پس از صدور رای دادگاه، به دفتر طلاق مراجعه نمایند.

طلاق توافقی و مهریه

در طلاق توافقی شرایط مهریه متفاوت است. اگر زوجین بخواهند مراحل طلاق را انجام دهند، باید توافقات خود را در همه موارد  از جمله مهریه نهایی کنند. ممکن است زن بخش یا کل مهریه خود را ببخشد تا طلاق سریع‌تر انجام شود. اگر زوجه با وکالت طلاق به دادگاه مراجعه کند، براساس عرف و رویه قضایی باید بخشی از مهریه خود یعنی حداقل نصف آن را به مرد واگذار کند.

طلاق توافقی و حضانت

در حین طلاق توافقی باید تکلیف حضانت فرزندان   نیز مشخص شود. حضانت فرزندان تا سن ۷ سالگی با مادر و پس از ۷ سالگی تا سن بلوغ با پدر است. سن بلوغ برای دختران ۹ سال و برای پسران ۱۵ سال است. زوجین باید حضانت فرزندان را بین خود حل کنند و درباره آنها تصمیم بگیرند.

در مورد نحوه ملاقات فرزندان، دادگاه بین ۲۴ تا ۴۸ ساعت در هفته  را برای فردی که حضانت فرزند با او نیست در نظر می‌گیرد. اگر توافق دیگری در مورد حضانت و یا توافق بین زوجین انجام شود، عرفا برای دادگاه محترم است و رای بر اساس آن صادر می‌شود.

اجرت المثل در طلاق توافقی

اجرت المثل هزینه‌ای است که زن برای کارهایی که در زندگی مشترک خود برای مرد انجام داده است و قانونا و شرعا برعهده زن نبوده دریافت می‌کند و به دستور دادگاه باید پرداخت شود. زن و مرد می‌توانند بر سر میزان اجرت المثل یا دریافت و عدم دریافت آن با یکدیگر به توافق برسند.

طلاق توافقی و نفقه

در طلاق توافقی، نفقه نیز در صورتی که زن نفقه معوقه ای داشته باشد، باید در مورد بذل و یا گرفتن آن با همسر خود به  توافق برسد.

وکیل طلاق توافقی در مشهد

طلاق توافقی و جهیزیه

در صورت موجود بودن فاکتور جهیزیه یا مدرکی دال بر تعلق وسایل به زن، او می‌تواند جهیزیه خود را از منزل شوهر استرداد نماید.

وکیل طلاق توافقی در مشهد

برای طلاق توافقی مشهد، می‌توانید به وکیل آگاه (وکیل طلاق توافقی در مشهد) مراجعه کنید و در زمان کم پرونده خود را حل نمایید. مراجعه به وکیل باعث می‌شود در روند پیگیری پرونده به مشکل نخورید.

طلاق فوری در مشهد

اگر به دنبال طلاق توافقی در سریع‌ترین زمان ممکن می‌گردید، می‌توانید وکیل آگاه را انتخاب کنید و در زمان کمتر مسائل خود را حل نمایید. پیشنهاد میکنیم در انتخاب وکیل طلاق توافقی در مشهد دقت کافی را داشته باشید تا به بهترین شکل ممکن پرونده شما پیش برود.

چگونه می توان طلاق توافقی در مشهد گرفت؟

اگر شما و همسرتان در مورد شرایط طلاق، توافق داشته باشید، در زمانی اندک به هدف خود می‌رسید.  لازم است همه موارد گفته شده برای طلاق توافقی انجام شود تا رای طلاق را دریافت کند. شما می‌توانید با مراجعه به وکیل طلاق توافقی مشهد، برای درخواست طلاق اقدام و در زمان کمتری پروسه آن را طی کنید.

بهترین وکیل طلاق توافقی در مشهد

برای پیدا کردن بهترینوکیل طلاق توافقی در مشهد می‌توانید از اطرافیان خود پرس و جو نمایید یا در اینترنت به دنبال وکیل خوب باشید. وکیل آگاه یکی از وکلای خوب مشهد است که پیشنهاد می‌شود به او مراجعه کنید.

هزینه وکیل برای طلاق توافقی در مشهد

با توجه به پیچیده بودن پرونده هزینه وکیل طلاق توافقی در مشهد متفاوت خواهد بود. با این حال وکیل آگاه با هزینه‌ای مقرون‌به‌صرفه می‌تواند پیگیری پرونده شما را بر عهده بگیرد.

کمترین هزینه برای وکیل طلاق توافقی در مشهد

ممکن است گمان کنید پیدا کردن وکیل ارزان برای طلاق توافقی در مشهد کار دشواری است‌، اما با مراجعه به وکیل آگاه متوجه خواهید شد که این امر ساده است و می‌توانید با کمترین هزینه و زمان کم شاهد حل پرونده خود باشید.

مدارک مورد نیاز جهت طلاق توافقی در مشهد

مدارک زیر جهت ثبت طلاق توافقی مشهد ضروری است:

  • شناسنامه و کارت ملی طرفین
  • عقد نامه یا رونوشتی از آن ( در صورت نداشتن یا گم کردن رونوشت می‌توان با مراجعه به دفترنامه ای که عقد ثبت شده مراجعه و آن را تهیه کرد)
  • ارائه گواهی عدم بارداری زن
  • در صورت باکرگی خانم، گواهی سلامت او ضروری است.
  • توافق نامه کتبی موضوعات توافق شده بین زن و مرد و امضای طرفین.
  • ارائه گواهی عدم سازش که از سوی مراکز مشاوره طلاق دریافت می‌شود. لازم به ذکر است که نباید از تاریخ صدور آن بیشتر از سه ماه گذشته باشد.

جمع بندی

طلاق توافقی یکی از انواع طلاق است که در آن زن و شوهر بدون دعوا و با تفاهم از یکدیگر جدا می‌شوند، با توجه به این که ممکن است شما وقت کافی برای طی کردن تمامی مراحل گفته شده نداشته باشید میتوانید از وکیل طلاق توافقی در مشهد کمک بگیرید.

وکیل آگاه با مدیریت جناب اقای محمود غلامی وکیل پایه یک دادگستری استان خراسان رضوی در این زمینه به شما کمک خواهد کرد

در این مقاله از سایت وکیل مشهد سعی کردیم به صورت کامل اطلاعاتی در زمینه طلاق توافقی در اختیار شما کاربران گرامی قراردهیم. در صورت نیاز به مشاوره رایگان طلاق در مشهد میتوانی با شماره ۰۹۱۵۵۸۰۲۳۵۳ تماس حاصل نمایید.

چنانچه نیاز به مطالعه بیشتر در زمینه خانواده هستید میتوانید به بخش وکیل خانواده مشهد مراجعه نمایید.

طلاق توافقی چیست؟

طلاق توافقی به طلاقی گفته می شود که طرفین دعوا با هر دلیلی می خواهند با تفاهم و توافق از یکدیگر جدا شونداین توافق می تواند در خصوص مهريه، نفقه، جهیزيه، حضانت و ملاقات فرزند باشد و این توافق از نظر دادگاه محترم و قابل قبول خواهد بود.به عنوان مثال زوجین توافق مي کنند که زوجه کل یا بخشی از مهريه خود را در قبال طلاق ببخشد يا کل آن را دريافت کند و يا با شرايط توافق شده بین زوجین مهريه پرداخت شود و یا حتی قسمتی از مهریه بذل و قسمتی دیگر پرداخت شود. بنابراین تمام موارد توافق در راي دادگاه منعکس خواهد شد و قابليت اجرا دارد.

چگونه می توان طلاق توافقی در مشهد گرفت؟

اگر شما و همسرتان در مورد شرایط طلاق توافق داشته باشید، در این صورت ممکن است بتوانید طلاق بگیرید. در بیشتر مواقع، این موارد سریعتر و راحت تر از طلاق عادی است. در غیر این صورت، می توانید با یک وکیل مشاوره بگیرید تا با مشاوره یا کمک به تشکیل پرونده طلاق بگیرید.

5/5 – (34 امتیاز)

Comments

یک پاسخ به “وکیل طلاق توافقی در مشهد به همراه مشاوره رایگان طلاق”

  1. […] طلاق یک طرفه به آن نوع از طلاق گفته می شود که برخلاف طلاق توافقی که زوجین به این توافق می رسند که به زندگی مشترک خاتمه […]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با وکیل 09155802353 Call Now Button09155802353 تماس بگیرید