وکیل ملکی مشهد

وکیل ملکی مشهد، فردی است که به پیگیری دعاوی ملکی می‌پردازد و در این زمینه تخصص کافی دارد. این دعاوی، بخش عمده‌ای از دعواهای روزانه در دادگاه‌ها را به خود اختصاص داده است و انواع مختلفی را شامل می‌شود. شناخت انواع دعاوی ملکی به افراد کمک زیادی در موفقیت پرونده می‌کند؛ زیرا هرکدام از این دعاوی در دادگاه خاصی مطرح می‌شود و عدم آگاهی نسبت به آن ممکن است باعث طول کشیدن دادگاه یا ایجاد ضرر و زیان شود. در این مقاله به بررسی دعاوی ملکی و انواع آن می‌پردازیم و نقش وکیل ملکی را در حل این دعاوی بیان می‌کنیم.

دعاوی ملکی و انواع آن

وکیل ملکی مشهد

دعاوی ملکی به دعواهایی گفته می‌شود که بر سر اموال غیرمنقول صورت می‌گیرد. (اموال غیرمنقول اموالی هستند که نمی‌توان آن‌ها را انتقال داد؛ مانند زمین، خانه، باغ و…) این دعاوی بسیار گسترده بوده و به سه دسته دعاوی ملکی کیفری، دعاوی ملکی حقوقی و دعاوی ملکی ثبتی تقسیم می‌شوند. با وکیل ملکی مشهد می‌توانید با این دعاوی آشنا شده و بفهمید دعوای شما در کدام دسته قرار دارد. در ادامه به شرح این دعاوی می‌پردازیم.

دعاوی ملکی حقوقی

دعاوی ملکی حقوقی، دعواهایی هستند که رسیدگی به آن‌ها در دادگاه‌های حقوقی صورت می‌گیرد. حکمی که قاضی در این دعاوی صادر می‌کند، معمولا پرداخت خسارت است و خبری از حبس یا شلاق نیست. مهمترین دعاوی ملکی حقوقی شامل موارد زیر هستند:

دعاوی التزام به تحویل ملک

این دعوا هنگامی اتفاق می‌افتد که فروشنده ملکی را به خریدار می‌فروشد و تعهد می‌دهد دز زمان معین ملک را به او تحویل دهد. در صورت عدم تحویل ملک در موعد مقرر، خریدار می‌تواند از فروشنده شکایت کند.

دعوای التزام به سند رسمی

هنگامی که معامله خرید و فروش ملک بین فروشنده و خریدار رخ می‌دهد، فروشنده تاریخی را برای تنظیم سند رسمی تعیین می‌کند. اگر او اقدامی برای تنظیم سند نکند، خریدار می‌تواند دعوای التزام به سند رسمی را مطرح کند. با مراجعه به وکیل ملکی در مشهد می‌توانید این دعوا را طرح کنید.

دعوای خلع ید

این دعوا زمانی رخ می‌دهد که فردی بدون اجازه مالک، ملکی را تصرف کند؛ در این صورت مالک اجازه شکایت از فرد و اراُئه درخواست خلع ید را دارد. این دعوا نباید با تخلیه ید اشتباه گرفته شود. در خلع ید فرد از ابتدا ملک را تصرف کرده ولی در تخلیه ید فرد ابتدا ملک را اجاره کرده و پس از پایان قرارداد از تخلیه ملک سرباز زده است.

دعوای رفع تصرف عدوانی

دعوای رفع تصرف عدوانی به دعوایی گفته می‌شود که در آن یک شخص نسبت به ملکی که در آن تصرف کرده، ادعای مالکیت داشته باشد. وکیل ملکی مشهد، می‌تواند شما را در این دعوا راهنمایی کند.

دعوای رفع مزاحمت و ممانعت از حق

در این دعوا، یک شخص بدون تصرف ملک، مانع استفاده مالک از آن میشود و با ایجاد مزاحمت، اجازه نمی‌دهد او از ملک خود استفاده کند. تفاوت دعوای مزاحمت و ممانعت از حق این است که در دعوای ممانعت شخص به طور کل مانع استفاده مالک می‌شود و در مزاحمت، عمل فرد باعث اختلال در تصرف می‌شود. وکیل ملکی در مشهد، می‌تواند این دعاوی را پیگیری و از حق مالک دفاع کند.

دعوای الزام به فک رهن

در یک معامله، اگر ملک فروخته شده در رهن بانک یا نهاد دیگری باشد، امکان فروش آن وجود ندارد و فروشنده ابتدا باید آن را از رهن خارج کند. در صورت عدم انجام این کار، خریدار می‌تواند درخواست فک رهن را از دادگاه داشته باشد. شما می‌توانید طرح این دعوا را به وکیل ملکی در مشهد بسپارید و خیال خود را راحت کنید.

دعاوی ملکی کیفری

دعاوی ملکی کیفری

دعاوی ملکی کیفری، جزو دعواهایی هستند که رسیدگی به آن‌ها در دادگاه‌های صالح صورت می‌گیرد و حکم صادره، جنبه کیفری دارد و معمولا با مجازات حبس همراه است. در ادامه به چند دعوای کیفری اشاره می‌کنیم.

دعوای کلاهبرداری در خرید و فروش

دعوای کلاهبرداری ماهیت کیفری دارد از معروف‌ترین دعاوی ملکی است. در این دعوا فروشنده با عناوین جعلی خریدار را فریب می‌دهد. یکی از معروف‌ترین این دعاوی، فروش مال غیر است که فرد بدون اجازه مالک اصلی اقدام به فروش آن می‌کند.

دعوای جعل سند ملک

جعل سند ملک نیز یکی از دعاوی کیفری است که با مجازات همراه خواهد بود. در این دعوا فرد با دست بردن در سند با انجام اموری مانند ساخت مهر، خراشیدن و محو کردن، اضافه کردن نوشته به سند و… قصد تقلب و فریب دیگران دارد. پیگیری این دعوا با وکیل ملکی مشهد، امکان‌پذیر است.

دعوای خیانت در امانت

اگر ملکی به شخصی سپرده شود و او هنگام درخواست مالک امتناع ورزد یا از ملک در امور دیگری جز راهی که با مالک به توافق رسیده، استفاده کند، جرم خیانت در امانت اتفاق می‌افتد.

دعوای ملکی ثبتی

دعاوی ملکی ثبتی جنبه کیفری ندارند و در دادگاه‌های صالح پیگیری می‌شوند. مهمترین دعاوی کیفری شامل موارد زیر هستند:

دعوای افراز ملک

دعوای افراز ملک زمانی رخ می‌دهد که چند نفر که به صورت مشترک مالک ملک هستند (ملک مشاع)، بر سر نحوه تقسیم به مشکل بخورند. راه حل قانونی افراز است که باعث تفکیک سهم شرکا می‌شود.

دعوای ابطال سند رسمی

در دعوای ابطال سند رسمی، یک فرد جهت ابطال یک سند شکایت می‌کند. در این دعوا یک نفر ملکی را به چند نفر فروخته است یا پس از خرید و فروش ملک ، به دلایلی معامله باطل شده است که سند نیز باید ابطال شود.

وکیل ملکی مشهد کیست؟

وکیل ملکی مشهد کیست؟

همه وکلایی که دارای پروانه وکالت هستند، می‌توانند همه دعاوی کیفری و حقوقی را پیگیری نمایند؛ اما برخی از وکلا ترجیح می‌دهند تنها در یک حوزه به فعالیت بپردازند یا به دلیل فعالیت زیاد در یک حوزه، معروف شده و با نام آن شناخته می‌شوند. وکیل ملکی فردی است که با انواع دعاوی که پیش‌تر اشاره کردیم آشنا است و به خوبی می‌تواند از حق موکل خود دفاع کند. وکیل ملکی مشهد، در شهر مشهد فعالیت دارد و به خوبی با دادگاه‌های این شهر آشنا است و می‌داند چگونه یک پرونده را به سرانجام برساند.

نقش وکیل ملکی در دعاوی حقوقی

مسائل حقوقی از پیچیدگی فراوانی برخوردار است و یک فرد عادی نمی‌تواند به تنهایی از حق خود دفاع کند و بهتر است پیگیری این مسائل را به یک وکل بسپارد. وکیل ملکی نسبت به تمام مسائل در حوزه ملک آشنایی دارد و می‌تواند در موفقیت پرونده نقش مهمی داشته باشد.

نقش وکیل ملکی مشهد در جلسه رسیدگی بیشتر مشخص می‌شود؛ زیرا ممکن است فرد به دلیل استرس و ناآگاهی نتواند به خوبی دفاعیات خود را مطرح کند. وکیل با توجه به تخصص و تجربه خود، می‌تواند هر پرسشی را پاسخ دهد و با فن بیان عالی، دادگاه را اقناع کند.

وظیفه وکیل ملکی

وظیفه وکیل ملکی

مهمترین وظیفه وکیل، تنظیم لایحه دفاعی است تا بتواند از حق موکل خود دفاع کند. ممکن است جلسه دفاع طبق میل موکل پیش نرود؛ وکیل باید پیش از جلسه دفاعیات را به صورت مکتوب ضمیمه پرونده کند تا در جلسه رسیدگی، با خیال آسوده از ثبت دفاعیات به صورت مکتوب، به صورت شفاهی نیز به دفاع بپردازد. از دیگر وظایف وکیل، تنظیم شکواییه، تظیم دادخواست و درخواست تجدید رسیدگی در صورت اعتراض به رای دادگاه است. وکیل ملکی مشهد، به خوبی می‌تواند با تنظیم شکواییه، به دفاع از موکل خود بپردازد.

در این مقاله از سایت وکیل مشهد، به بررسی انواع دعاوی ملکی پرداختیم. شما می‌توانید هنگام مواجهه با هرکدام از این دعاوی به وکیل آگاه مراجعه کنید و از مشاوره رایگان نیز بهره‌مند شوید.

تماس با وکیل 09155802353
Call Now Button09155802353 تماس بگیرید